Paryż – rozświetlony nocą

W jednym z wcześniejszych wpisów opisany został spacer w okolicy wieży Eiffla za dnia (o którym możecie przeczytać tutaj Paryż – spacer od wieży Eiffla do katedry Notre-Dame). Tym razem piękna wędrówka w sąsiedztwie wieży Eiffla nocą.

Paryż ma zupełnie inne oblicze w dzień i w nocy. Te same miejsca nabierają innego blasku w zależności od pory dnia, w której przyszło nam je zwiedzać. Najromantyczniejszy spacer po mieście – to niewątpliwie ten wieczorny. Wieża Eiffla migocząca złotym światłem, widoczna z każdego zakątka Paryża – jest tym co przyciąga turystów z całego świata. Jednak nawet wieczór ma wiele odcieni. Inaczej Paryż prezentuje się kiedy niebo jest jeszcze granatowe – a inaczej w pełną noc.

Wieczór nad Sekwaną

Docierając do wieży Eiffla od strony Pól Marsowych szybko przekonujemy się jak wiele osób wpadło na ten sam pomysł aby spędzić wieczór tutaj. O ile w ciągu dnia Pola Marsowe są pełne ludzi – o tyle wieczorem, są wręcz tłumy. Wszyscy jak okiem sięgnąć siedzą na trawie i piknikują z widokiem na najsłynniejszą budowli Paryża. Jest to naprawdę niesamowity widok, ponieważ mamy wrażenie, że trawnik i piknikujący nigdy się nie kończy. Trzeba to zobaczyć na żywo, żeby odczuć klimat tego miejsca w wieczornej aurze.

Zmierzając w kierunku Sekwany wszędzie mijamy mnóstwo ludzi, jakby cały świat przyjechał właśnie tu. Jak bardzo jest to nieprzesadzone przekonaliśmy się po chwili, kiedy zeszliśmy nad Sekwanę i chcieliśmy znaleźć wolny stoik na pobliskich barkach. Nigdzie nie było już miejsc, rezerwacje dokonane były z dużym wyprzedzeniem. W poszukiwaniu szansy gdzie indziej, zdążyliśmy zrobić naprawdę niezły spacer. Nie tylko w przybrzeżnych barkach, ale też restauracjach na lądzie z widokiem na wieżę – nocą trudno było upolować bez rezerwacji jakikolwiek wolny stolik. Jednak dzięki tym poszukiwaniom mogliśmy się rozkoszować spacerem i obserwować ożywione życie na Sekwanie.

Wiele barek to eleganckie zamknięte restauracje pływające, które w czasie serwowanej kolacji przemieszczają się po Sekwanie, dzięki czemu goście rozkoszując się posiłkiem – podziwiają jednocześnie mijane perły Paryża. Barki tworzą piękny widok na wodzie. Inne – to z kolei pływające dyskoteki z muzyką i tańcami. Sekwana żyje pełnią życia wieczorem. Wszędzie słychać dźwięki dobiegające czy to z barek czy restauracji stacjonarnych.

Wieża Eiffla na tle granatowego niebaŻycie nocne na Sekwanie

Stopniowo w trakcie spaceru kiedy niebo z granatu przechodzi w czerń – wieża Eiffla jeszcze bardziej zyskuje na wyrazistości. Byliśmy naprawdę szczęśliwi kiedy ostatecznie udało nam się znaleźć restauracje z pięknym widokiem na wieżę wyłaniającą się zza drzew. Jedyny stolik jaki był wolny mieścił się na skraju chodnika – ale dzięki temu mieliśmy widok na wieżę Eiffla tylko dla siebie. Zamówiliśmy butelkę wina i rozkoszowaliśmy się wieczorem. Wspomnienia tego czasu zostaną z nami już na zawsze. Paryż jest faktycznie wprost wymarzony na wyjazd we dwoje 🙂

Wracając do hotelu o północy nadal mijaliśmy tłumy spacerujących. Wieża Eiffla pięknie prezentuje się widziana z Trocadero, jednak polecam podziwiać ją z Sekwany w okolicy Pont d’Iena. W wodzie odbijają się wszystkie światła miasta, rzeka przybiera złote barwy niczym sama wieża. Na moście gromadzą się przechodnie, gdzieniegdzie słychać muzykę, atmosfera jedyna w swoim rodzaju.

Widok na Sekwanę, Pont d’Iena i wieżę Eiffla

Z kolei z drugiej strony wieży, na Polach Marsowych piknik o północy chyba jeszcze bardziej przybrał na mocy. Wieża Eiffla na tle czarnego nieba – lśniła w pełnym złocie. To są klasyczne widoki z Paryża, które kiedy oglądamy na żywo – wydają nam się znajome od zawsze, a jednocześnie jest w tym nieopisana magia, która nie mija wraz z kolejnym przyjazdem. Ponieważ nawet będąc w pokoju hotelowym mogliśmy podziwiać złotą wieżę – zaobserwowaliśmy, że około 2 w nocy gaśnie. W Warszawie Pałac Kultury i Nauki gaśnie o północy, czyli nieco wcześniej.Paryż o północyWieża Eiffla i Pola MarsoweNie ma chyba osoby, która nie uległaby magii wieczoru w Paryżu